پيش از خريد دريچه منهول، بخوانيد!

توليد كننده انواع دريچه منهول با استاندارد هاي جهاني

پيش از خريد دريچه منهول، بخوانيد!

انواع دريچه‌ منهول در دسته‌هاي نانوكامپوزيت، پلي اتيلن، بتني و چدني قرار مي‌گيرند. در ادامه چند مورد از آن‌ها را با يكديگر مقايسه مي‌كنيم.

مقايسه دريچه نانوكامپوزيت با پلي اتيلن

به‌طور كلي در بين تمام دريچه‌ها، مدل نانوكامپوزيت از نظر قيمت يك دريچه اقتصادي محسوب مي‌شود، اما مدل پلي‌ اتيلن قيمت نسبتا بالايي دارد.

اگر بخواهيم سبك‌ترين دريچه را نام ببريم، قطعا پلي اتيلن خواهد بود. اما متاسفانه سبكي بيش‌ازحد اين دريچه‌ها  باعث بلند شدن دريچه از روي منهول به هنگام عبور وسايل نقليه مي‌شود.

دريچه نانوكامپوزيت و پلي اتين در برابر مواد شيميايي و رطوبت مقاومت بالايي دارند، اما مدل پلي اتيلن در برابر اشعه خورشيد، بسيار آسيب‌پذير است.

نانوكامپوزيت و پلي اتيلن هر دو در رنگ‌بندي‌هاي متنوعي به بازار عرضه مي‌شوند.

نكته‌ي كه دريچه‌هاي نانوكامپوزيت را متفاوت كرده است، امكان بازيافت آن‌ها فقط و فقط با دستگاه‌هاي صنعتي است. اين نكته احتمال سرقت دريچه نانوكامپوزيت را نزديك به صفر مي‌كند.

مقايسه دريچه منهول بتني با نانوكامپوزيت

دريچه منهول بتني قيمت بسيار مناسبي دارد، اما دريچه‌ي بي نقضي نيست. بزرگترين مشكل اين دريچه وزن زياد آن است كه باعث بروز مشكل براي كارگران شده است و سرعت امداد رساني در موارد ضروري را كاهش مي‌دهد.

دريچه بتني به دليل وزن بالايي كه دارد به عنوان يك دريچه ضد سرقت معرفي ميشود. در كنار نقطه ضعف وزن بالاي دريچه منهول بتني، تردشكن بودن و آسيب‌پذيري و خوردگي در محيط‌هاي مرطوب را هم بايد در نظر گرفت؛ اما همان‌طور كه گفتيم مدل نانوكامپوزيت در برابر اين شرايط مقاومت بالايي از خود نشان مي‌دهد.

اين دريچه تنها با يك رنگ توليد مي‌شود و يك دريچه غيرقابل بازيافت است. دريچه هاي بتني به دليل وزن بالا هزينه حمل‌ونقل و نصب بالايي دارند و در اين بخش براي مسئولان شهري صرفه اقتصادي ندارند. دريچه‌هاي كامپوزيني مقاومتي حدود 150مگاپاسكال دارد، اين در حالي است كه دريچه‌هاي بتني، كه ادعاي مقاومت بالا دارند تنها مقاومتي حدود 25 تا 30 مگاپاسكال دارند.

 

مقايسه دريچه منهول نانوكامپوزيت با چدني

به‌طور كلي دريچه‌هاي چدني در مقايسه با ساير دريچه‌ها قيمت بالاتري دارد كه به دليل جنس آن است، قيمت بالايي اين دريچه زماني مشخص مي‌شود كه ناكارآمدي آن در بسياري از موارد مشخص مي‌شود.

مدل چدني در مقايسه با نانوكامپوزيت وزن پايني دارد اين مورد از سمتي مثبت و از سمتي ديگر منفي است. سبكي اين دريچه جابه‌جايي را براي كارگران تكنسين آسان‌تر مي‌كند اما امكان سرقت دريچه را افزايش مي‌دهد.

نكته‌ي ديگري كه باعث افزايش سرقت اين دريچه شده است جنس آن است. فلز چدن به سادگي بازيافت مي‌شود  و ارزشمند است.

احتمال زنگ‌زدگي و پوسيدگي دريچه چدني در مكان‌هاي با رطوبت بالا از ديگر مواردي است كه بايد به آن توجه كرد. اما دريچه نانوكامپوزيت در برابر اين شرايط بسيار مقاوم است.

مدل چدني و نانوكامپوزيت از نظر مقاومت در برابر فشار و ضربه، در يك سطح قرار دارند. دريچه نانوكامپوزيت مي‌تواند در رنگ‌بندي‌هاي متنوعي توليد شود در حالي كه براي دريچه چدني اين امكان وجود ندارد.

در پايان بايد بگوييم عمر مفيد مدل نانوكامپوزيت بالاي 50 سال خواهد بود، در حالي كه مدل چدني به دليل پوسيدگي و زنگ‌زدگي عمر متوسطي خواهد داشت.

سرقت دريچه‌هاي چدني مشكلات بسيار زيادي را ايجاد كرده است، در حاليكه دريچه‌ها نانو كامپوزيت به عنوان دريچه‌هاي ضد سرقت شناخته مي‌شود. اطلاعات بيشتر را در صفحه دريچه منهول شركت راديس مي‌توانيد ملاحظه كنيد: دريچه منهول ضد سرقت

 مقايسه دريچه هاي نانو كامپوزيت و كامپوزيتي

دريچه‌هاي كامپوزيتي سبك بوده و عمدتا ظاهر زيبايي دارند و به دليل عدم بازيافت، سرقت آن‌ها هم بسيار كمتر است.

مهمترين نقض دريچه‌هاي كامپوزيتي، مقاومت پايين آن‌ها در برابر گرماوحرارت است. مواد تشكيل دهنده اين نوع دريچه‌ها در برابر گرما مقاومت بسيار كمي دارند، به همين دليل با گذشت زمان سطح روي آن‌ها ترك خورده و باعث نفوذ آب به داخل دريچه مي‌شوند و در زمان شكسته شدن يخ دريچه نيز به همراه آن خرد مي‌شود.

به طور كلي دريچه‎‌هاي نانوكامپوزيت  بي‌نقض‌ترين دريچه‌ موجود در بازار هستند. دريچه‌هاي نانو كامپوزيت در مقايسه با دريچه‌هاي كامپوزيت، مقاومت بالايي در برابر اشعه UV، حرارت و اشتعال، ضربه، داشتن خاصيت چكش‌خواري بالا، مقاومت بالا، وزن  و زخامت كم و... دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.